IP Call Center System

3CX Call Center Module

เป็นซอฟท์แวร์สำหรับระบบไอพีคอลเซ็นเตอร์ (IP-Call Center) ที่รวมเอาคุณสมบัติเทียบเท่าระบบ Call Center ในระดับ Enterprise ไว้อย่างครบถ้วนสมบูรณ์ ในงบประมาณที่ท่านพึงพอใจ ด้วยฟังก์ชั่นด้วยระบบกระจายสายอัตโนมัติ (Automatic Call Distribution System : ACD) และระบบการจัดการลำดับคิว (Queue) ที่ชาญฉลาดและมีให้เลือกหลากหลายครบถ้วนทุกกลยุทธ์ สามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้มากยิ่งขึ้น และทำให้ง่ายต่อการจัดการ Call Center ทั้งในรูปแบบของการรับสายและการโทรออก (Inbound & Outbound) นอกจากนี้ยังมีคุณสมบัติพิเศษต่างๆมากมาย ไม่ว่าจะเป็นคุณสมบัติการบันทึกเสียงสนทนาอัตโนมัติ (Voice Logging), การแสดงรายงานข้อมูลการทำงานบนหน้าจอส่วนกลาง (Wallboard) ที่สำคัญผู้บริหาร Call Center ยังสามารถตรวจสอบการทำงาน Call Center และ Admin สามารถแก้ไขค่าต่างๆ ได้ผ่านอินเตอร์เฟสการตั้งค่าบนเว็บบราวเซอร์ (Web-based Configuration Interface) ได้อย่างง่ายและสะดวกสบาย


3CX Call Center  เหมาะสำหรับธุรกิจ/องค์กรทุกประเภท ตั้งแต่ขนาดเล็กไปจนขนาดใหญ่ ทั้งภาครัฐและภาคเอกชน ที่ต้องการมีศูนย์กลางการให้บริการการสอบถามข้อมูล (Customer Service), ศูนย์บริการรับแจ้งปัญหาต่างๆ (Helpdesk) และ Tele-Sales หรือ  Tele-Survey ทั้งแบบ Inbound และ Outbound ฯลฯ สามารถตอบสองความต้องการของลูกค้าให้ได้รับความพึงพอใจสูงสุด ซึ่งจะช่วยให้การทำงานของท่านเป็นไปอย่างสะดวกรวดเร็วและมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น

คุณสมบัติหลักๆของ 3CX Call Center Module

  • การจัดลำดับคิวแบบกลยุทธ์  (Additional Queue Strategies)
  • การดักฟังสายสนทนา (Listen in)
  • การแทรกสายสนทนา (Barge in) 
  • การกระซิบสายสนทนา (Listen & Whisper)
  • การรายงานสถานะของคิวแบบเรียลไทม์ 
  • (Advanced Real Time Queue Statistics)
  • การเข้าสู่โปรแกรม (Log In / Log Out) 
  • การโทรกลับอัตโนมัติ (Call Back Feature)
  • การแจ้งเตือนตามมาตรฐานการบริการ (SLA Alerts)
  • การตั้งเวลาหลังจบการสนทนาแต่ละสาย (Wrap Up Time) 
  • การส่งข้อความผ่านจอคอมพิวเตอร์ได้ (Chat)
  • การบันทึกเสียงสนทนาทางโทรศัพท์ (Call Logging System)
  • การรายงานสถิติ (Call Report) 
  • การแสดงข้อมูลสถานการณ์ทำงานบนหน้าจอ Wallboard 


  • Traditional proprietary PBX’s with call center functionality have proven to be either too expensive or difficult to set up. 3CX improves this with 3CX Pro, providing call center management with the information required to monitor call queues in real-time and ensure that not a single call is lost.

  • 3CX Contact Center software ensures you provide your customers with quality service, and that your agents always reach their targets. Check the average and longest waiting time as well as the least talk time to guarantee no customer leaves your call center unsatisfied.

  • 3CX Pro provides you with all the tools required to review your agents’ performance at any given time. Answered calls, abandoned calls, average longest waiting time and more are all in easy reach, allowing you to ensure that your call center is running smoothly at any given time.

  • 3CX PRO is an easy “in place” license upgrade that unlocks powerful features to allow your business to run more efficiently. It improves your customer service experience with contact center features as well as advanced reports, CRM integration, inbuilt failover and more.

  • 3CX PRO integrates with popular CRM systems out of the box. Staff can save time using click-to-call from customer records and customer call history. Management can view staff activity with detailed automatic inbound and outbound calls journalling.

  • 3CX PRO offers advanced contact and call center technology previously only available to enterprises. Get additional queue strategies and WebRTC web conferencing for free for up to 25 participants at an affordable price.
Visitors: 6,419